Kinderen
Groeipakket
Extra telefoonnummer voor hulpverleners 02 897 11 40
ook operationeel op maandagnamiddag.
De assistent regelt de problemen in verband met de toekenning of de aanvraag van de kinderbijslag / groeipakket .
Deze heeft via de computer rechtstreeks inzage in de dossiers .
Wij kunnen wel helpen als de erkenning voor kinderbijslag er is bij:
Problemen met het ontvangen van de kinderbijslag,
bv. de circulaire cheque werd niet ontvangen of men heeft deze cheque te laat gaan innen.
(als FONS geen bankrekeningnummer van de cliënt heeft, stuurt deze maandelijks via bpost een circulaire cheque met het uit te betalen bedrag.)
Deze cheque kan enkel in het postkantoor bij bpost geïnd worden.
Elke cheque heeft een beperkte geldigheidsduur!
Contacteer FONS om na te vragen waar de eventuele uitbetaling blijft .
Of om te vragen wat men moet doen wanneer de cheque niet meer geldig is.
TIP: geef zo snel mogelijk een bankrekeningnummer door aan FONS, zodat het kindergeld op de rekening kan gestort worden.
- Het jaarlijkse formulier met alle gegevens en eventuele wijzigingen voor FONS mag door ons ingevuld worden.
- Een adreswijziging of andere wijzigingen mogen door ons doorgeven worden.
- We mogen ook een (gewijzigd) rekeningnummer om de kinderbijslag op te storten doorgeven .
Ter info:
Kinderbijslag is nu een Vlaamse aangelegenheid waardoor alle dossiers bij FAMIFED per 1 jan 2019 automatisch overgedragen zijn aan FONS, de publieke uitbetaler van het Groeipakket.
Studietoelage
De schooltoeslag vervangt vanaf schooljaar 2019-2020 de vroegere schooltoelage.
U ontvangt de schooltoeslag in het najaar automatisch van uw uitbetaler van het Groeipakket.
Let op: de studietoelage voor studenten in het hoger onderwijs verandert niet en moet u nog steeds aanvragen bij de afdeling Studietoelagen van het Ministerie van Onderwijs.